تاريخ : سه شنبه 17 ارديبهشت 1392برچسب:اوقات فراغت ,کلاس های تابستانی , | 17:33 | نویسنده : نیک گستر

 رفته رفته به تابستان واتمام امتحانات نزدیک میشویم و به همین دلیل میخواستم یه دوره ی بسیار خوب که در زندگی همه ی ما به آموزه های این دوره نیاز داریم  خوب دیگه نمی خوام زیاد کشش بدم 

دانش هایی که شما در دوره می آموزید 

1-آموزه های پیشاهنگی(مخابره باسوت وپرچم ،تشویق های پیشاهنگی ، جهت یابی و.......) 

2-آموزه های مذهبی ودینی(آشنایی کامل با ائمه ی اطهار و به کار بردن تمام رفتار های نیکوی آنها)

3-آموزه های اجتماعی (کمک کردن به مردم زمانی که احتیاج به کمک دارند)

4-امداد ونجات(احیای مسدوم ، نحوه ی بستن آتل و ............)


راستی داشت این یادم میرفت برنامه های اردو تفرحی درون شهری و برون شهری  سالن ورزشی و..................

آدرس محل ثبت نام :خیابان شریعتی چهار راه شریعتی حسینیه کاضمین سازمان جوانان هلال احمر دزفول



تاريخ : چهار شنبه 26 مهر 1391برچسب:, | 19:6 | نویسنده : نیک گستر

چگونه بدون قطب‌نما گم نشويم؟

فرض كنيد گم شده‌ايد و وسط ناكجا آباد ايستاده‌ايد و نمی‌دانيد چه بايد بكنيد. دو نكته مهم را در لحظه‌ای كه احساس می‌كنيد گم شده‌ايد فراموش نكنيد: اول اين كه آرامش خودتان را حفظ كنيد و ديگر اين كه عاقلانه فكر كنيد. شما می‌توانيد مدتها بدون غذا زندگی كنيد. فقط بايد آب پيدا كنيد.

در این مطلب بيشتر از اين كه بخواهيم بدانيم چه مهارت‌هايی برای زنده ماندن لازم است، سعی می‌شود نحوه يافتن راه بدون استفاده ازقطب‌نما را ياد بگيریم.



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 26 مهر 1391برچسب:, | 18:49 | نویسنده : نیک گستر

چند سخن ناب از سخنان سید شهیدان اهل قلم شهید سید مرتضی آوینی



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 19 مهر 1391برچسب:, | 20:29 | نویسنده : نیک گستر

 

دانلود کلیپ صوتی سرود پیشاهنگی(روی این کلیک کنید)

s3.picofile.com/file/7523878381/pishahang_nikgostardez_loxblog_com.zip.html



تاريخ : چهار شنبه 19 مهر 1391برچسب:, | 20:2 | نویسنده : نیک گستر

فردا "دحوالارض" می‌باشد، از دستش ندهید! (+اعمال)

فردا
دحو الارض، مطابق با بیست و پنجم ماه ذوالقعده، روزی است که خداوند با نظر به کره زمین، به جهان خاکی حیات بخشید. از این روز، بخش هایی از کره زمین ـ که سراسر از آب بود ـ شروع به خشک شدن نمود تا ...

پنجشنبه،25ذوالقعده،روز «دحوالارض» است. در متون و روایات دینی، ‌برای این روز و شب پیش از آن آثار و بركاتی ذكر شده است.
برای بهره‌گیری کاربران گرامی وبلاگ از برکات و اعمال این شب و روز مبارک،  این مطلب تقدیم می‌شود(ادامه مطلب)



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 16 مهر 1391برچسب:, | 16:36 | نویسنده : نیک گستر

متن سرود پیشاهنگی

در ادامه ی مطلب



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 16 مهر 1391برچسب:, | 16:20 | نویسنده : نیک گستر

1- دست ولایت ( الله - محمد - علی )

123 - 123 - 1- 2 - 3   » الله
123 - 123 - 1- 2 - 3   » محمد
123 - 123 - 1- 2 - 3   » علی علی علی
 
2- طنین ولایت

123 - 123 - 1- 2 - 3   » سیدنا
123 - 123 - 1- 2 - 3   » قائدنا
123 - 123 - 1- 2 - 3   » امامنا
123 - 123 - 1- 2 - 3   » خامنه ای  ، رهبر ما

 
3- پیشاهنگ شاد

123 - 1      123 - 1      123 - 123 -123     1


 4- دست تشویق بین المللی

1234     12 - 12        1234     12 - 12        1234 - 1234      1     

 
5-دست اردویی (وحدت)

1       12      123      1234      1

6-دست روستایی

1-12-1     12-12-12- 1       12-12-12- 1
 

 

منبع:http://pishahangs.blogfa.com/



تاريخ : جمعه 14 مهر 1391برچسب:مخابره با دست, | 16:30 | نویسنده : نیک گستر


 

 

 

 

مخابره با دست يا مخابره صحرايي به علت نياز انسان به انتقال پيام و خبر به دوردست ها كه صدا نمي رسد با حركت دست ها در حال سكوت و خاموشي در روزگاران گذشته و از قديم بين صحرا نشينان و مردمي كه در كوه و جنگل زندگي مي كرده اند ، معمول بوده و هم اكنون نيز افراد به طور طبيعي هنگام نياز و در جايي كه امكانات مدرن مخابراتي وجود ندارد از دست ها براي خبر رساني استفاده مي كنند .

اين فن بين شكارچيان نيز براي اين كه شكارها رم نكنند و بتوانند شكار را محاصره كنند ، مرسوم بوده است .

در گروه پیشاهنگان ، استفاده از اين علائم ضمن ايجاد شور و نشاط و تقويت دقت و هماهنگي ميان اعضاي گروه ها و رسد ، موجب اعجاب و تحسين ناظران خواهد شد .

 

آن ها تعجب خواهند كرد كه چگونه اعضا بدون سر و صدا در يك جا جمع مي شوند و حركات صف جمع را انجام مي دهند و يا گاهي پراكنده شده و زماني به سرعت دايره زده و يا به صف مي ايستند .

 





ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 14 مهر 1391برچسب:مخابره با سوت, | 16:26 | نویسنده : نیک گستر

۱.*یک سوت کشیــــــده *

ساکت شوید ،خبر دار گوش بده، متوجه فرمان باش حاضر باش به من نگاه کن به فرمان من دقت کن

۲.*دو سوت کوتاه*

صحیح است ،تأیید میکنم

۳.*دوسوت کشیـــــــــــده*

پنهان شوید حجاب را حفظ کن-

۴.*سه سوت کشیده*

خارج شوید بروید جلوتر پیش بروید متفرق شوید

۵. *چند سوت کوتاه*

جمع شوید دور من ،بشتابید به طرف من بیایید

۶.*دوکوتاه یک کشیده*

احضار معاونین آنها و مربیان

۷.*سه کوتاه یک کشیده*

احضار سرگروهها

۸.*سه کشیده*

خطر،وحشت،کمک خواستن

۹.*چندکشیده چندکوتاه*

برای خوردن شام یا ناهار حاضر شوید

۱۰.*یک سوت کشیده دو کوتاه*

ایــــــــــــــــست،در جای خود بایست یابنشین ،حرکت نکنید



تاريخ : جمعه 14 مهر 1391برچسب:توهین آمریکایی ها به پیامبر , | 16:2 | نویسنده : نیک گستر

 

فیلم موهن «زندگی محمد[ص] رسول اسلام» که علیه پیامبر اعظم(ص) در آمریکا ساخته شده دارای توهین‌هایی به آن حضرت است که زبان از بیان آنها حیا می‌کند.

قبطیان مصری مهاجر در آمریکا با همکاری تیری جونز کشیش دیوانه آمریکایی اقدام به ساخت فیلمی در توهین به پیامبر اعظم(ص) کرده‌اند.



ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 13 مهر 1391برچسب:درمورد امدادونجات , | 21:32 | نویسنده : نیک گستر

 

آيا مي دانيد در هنگام بروزمورد اورژانس چه بايد بکنيد ؟

مردم اغلب از مواجه شدن با موقعيت اورژانس متنفرند » اين موضوع بيشتر به اين سبب نيست که نمي خواهند،‌ بلکه آنها نگرانند که ندانند چه انجام دهند



ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 13 مهر 1391برچسب:, | 14:55 | نویسنده : نیک گستر

امروز دوباره تشویقها .فریاد شادی.فرامین گنگ و...... توسط مربی پیشاهنگی دزفول گفته شد و از چند نفر  بچه های پیشاهنگ پرسید شد که خوشبختانه بچه ها به خوبی به سوالات آقای سلامی پاسخ دادند



تاريخ : پنج شنبه 13 مهر 1391برچسب:, | 14:40 | نویسنده : نیک گستر

 



تاريخ : پنج شنبه 13 مهر 1391برچسب:, | 14:20 | نویسنده : نیک گستر

 

زندگی نامه شهید صیاد شیرازی
 
امیر سپهبد علی صیاد شیرازی در سال 1323 در کبود گنبد مشهد در خانواده ای مذهبی به دنیا آمد. مادرش شهربانو و پدرش زیاد نام داشت. پدرش، که از عشایر فارس بود، به استخدام ژاندارمری در آمد و سپس به ارتش منتقل شد. او از جاذبه ای خاص برخودار بود، از این رو علی تحت تأثیر پدر از کودکی به ارتش علاقه مند شد.
او به همراه پدر و خانواده، مانند دیگر خانواده های نظامیان، از شهری به شهری مهاجرت می کرد. شهرهای مشهد، گرگان، شاهرود، آمل، گنبد و سرانجام گرگان محل پرورش وی شدند. او سال ششم متوسطه را در تهران گذراند و در سال 1342 موفق به اخذ دیپلم گردید. او در سال 1343 در کنکور دانشکده افسری شرکت کرد و پذیرفته شد. علی از بدو ورود به دانشکده به جدیت در درس و پای بندی به مذهب شهرت یافت. و سرانجام در مهرماه 1346 در رسته توپخانه دانش آموخته شد و با درجه ستوان دومی وارد ارتش گردید. او پس از طی دوره آموزشی در شیراز و اصفهان به لشگر تبریز و سپس لشگر زرهی کرمانشاه منتقل شد. او در سال 1350 برای گذراندن دوره آموزش زبان انگلیسی به تهران آمد و پس از پایان کلاس و جدیت در تحصیل سرانجام خود از استادان زبان انگلیسی شد.ستوان یک علی صیاد شیرازی تصمیم گرفت با دختر عمویش، خانم عفت شجاع ازدواج کند اما به دلیل این که محمود، عموی علی، از مخالفان شاه بود، ساواک با این ازدواج موافقت نکرد، اما سرانجام در اثر اصرار علی، ارتش با این وصلت مبارک موافقت کرد. علی در سال 1352 به دلیل لیاقت ها و دقت هایش در کار، برای تکمیل تخصص های توپخانه از طرف ارتش به آمریکا اعزام شد تا دوره هواسنجی بالستیک را بگذراند. او این دوره آموزشی را در شهر فورت سیل از ایالت اوکلاهما، در منطقه ای نظامی، با موفقیت طی کرد. در این دوره فشرده ستوان همچون مبلغی مذهبی به دعوت آمریکاییان به اسلام می پرداخت و در مجالس بحث و مناظره آنان شرکت می کرد. او در بین آشنایان جدیدش به مرد مذهبی مشهور شد. او پس از گذراندن دوره، با تخصصی جدید و روحیه ای با نشاط به ایران مراجعت کرد. ارتش برای استفاده از دانش نظامی ستوان، او را در سال 1353 به اصفهان ـ مرکز توپخانه ـ منتقل کرد. علی در اصفهان با یافتن دوستان جدید مطالعات مذهبی خود را پی گرفت و شخصیت سیاسی خویش را در این دوره قوام بخشید. او در نامه ای که برای سرگرد محمد مهدی کتیبه، یکی از افسران مذهبی، ارسال کرد این جمله را نوشت: «در مورد برنامه های مذهبی بحمدالله پیش می رویم مخصوصاً در آن قسمت که می دانید». این جمله حساسیت ضد اطلاعات را برانگیخت و از آن پس وی تحت مراقبت قرار گرفت. آنها پس از تحقیق و مراقبت متوالی، او را «متعصب مذهبی» معرفی کردند و مراقبت از وی را شدت بخشیدند. جالب این است که هرکس از افسران را به مراقبت وی می گماردند یا تحت تأثیر روحیه او قرار می گرفت و گزارش مثبت برای او رد می کرد یا صیاد را از مراقبت و مأموریت خود خبر می داد و یا از اول با چنین مأموریتی مخالفت می کرد.
سروان صیاد هم زمان با اوج گیری مبارزات ملت مسلمان ایران به رهبری امام خمینی تقیه را کنار گذارد و در ارتش علناً به دفاع از علمای اسلام و حکومت اسلامی پرداخت و سرانجام به دلیل این که در بین افسران، تبلیغات ضد رژیم می کرد، ضد اطلاعات از قرار دادن جنگ افزار در اختیار وی ممانعت کرد و اعلام نمود که از واگذاری مشاغل حساس به او خودداری شود. سرانجام سروان در 19 بهمن دستگیر و زندانی شد اما دیری نپایید که انقلاب به پیروزی رسید و او هم مانند همه مردم ایران آزاد شد.
دوره دوم زندگی سرهنگ صیاد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی آغاز می شود: او پس از پیروزی انقلاب اسلامی با رحیم صفوی و حجت الاسلام سالک آشنا می شود و با یکدیگر پیمان می بندند که از پادگانهای اصفهان حفاظت نمایند. اختلاف سروان با فرماندهان ارتش موجب آشنایی وی با حضرت آیت ا... خامنه ای می گردد و از اینجا سرنوشت صیاد به کلی تغییر پیدا کرد. پس از حوادث کردستان، صیاد با درجه سرگردی به همراه سردار صفوی به غرب اعزام می گردد. و با هماهنگی ارتش و سپاه سنندج را آزاد می کنند. لیاقتهای سرگرد در کردستان موجب می گردد تا با درجه سرهنگی به فرماندهی عملیات غرب منصوب گردد. اختلافات سرهنگ با بنی صدر اولین رئیس جمهوری اسلامی موجب برکناری وی و خلع دو درجه می گردد. اما دیری نپایید که بنی صدر سقوط کرد و شهید رجایی به ریاست جمهوری رسید و سروان مجدداً با دو درجه به غرب کشور اعزام می شود. سرهنگ با تأسیس قرارگاه حمزه سیدالشهداء لشگرهای 64 ارومیه و 28 کردستان و تیپ های 23 نیروی ویژه هوا برد و تیپ 30 گرگان شهرهای بوکان و اشنویه را آزاد کرد. در هفتم مهرماه 1360 به خاطر رشادت ها و لیاقتها توسط رهبر معظم انقلاب حضرت امام خمینی (ره) به فرماندهی نیروی زمینی منصوب شد. او با هماهنگی با سپاه قهرمان پاسداران انقلاب اسلامی در عملیات طریق القدس، فتح المبین، بیت المقدس، رمضان، مسلم بن عقیل، مطلع الفجر، محرم، والفجر 1، 2، 3، 4، 8، 9، عملیات خیبر و بدر و قادر شرکت نمود و پیروزی های بزرگی را برای ایران اسلامی به ارمغان آورد که بی شک در تاریخ امت اسلامی به عظمت خواهد ماند. سرهنگ در مرداد سال 1365 از فرماندهی نیروی زمینی استعفا داد و با پیشنهاد آیت الله خامنه ای و تصویب رهبر انقلاب به سمت نمایندگی امام در شورای عالی دفاع منصوب شد. در سال 66 به درجه سرتیپی نایل آمد. سرتیپ صیاد شیرازی در سال 67 در عملیات مرصاد که مرزهای غرب ایران مورد هجوم منافقین قرار گرفته بود شرکت و با روحیه ای بسیجی ضربات محکمی را بر پیکر مزدوران منافق وارد کرد. سرانجام صیاد شیرازی در مقام جانشینی ریاست ستاد کل به خدمت مشغول شد. تیمسار سرتیپ صیاد شیرازی در 16 فروردین 1378 همزمان با عید خجسته غدیر با حکم مقام معظم فرماندهی کل قوا به درجه سرلشگری نایل آمد.
پس مانده‏های زخم خورده مرصاد در صبح روز 21 فروردین 78 ، فاتح بزرگ فتح‏المبین و بیت‏المقدس و یکی از بزرگترین سرمایه های کشور را آماج تیرهای کینه خود قرار دادند و قامت استوار امیر ارتش اسلام را به خاک افکندند.
یک خاطره
رضا ایرانمنش هنرپیشه و جانباز شیمیایی دوران دفاع مقدس نقل می کند که؛ در طول‌ دوران‌ بازیگری‌ خاطرات‌ زیادی‌ دارم‌، اما اولین‌ کارم‌; یعنی‌ همان‌ «سجاده‌ آتش‌» در ذهنم‌ باقی‌ مانده‌ است‌ که البته‌ مربوط به ‌تصویربرداری‌ مجموعه‌ است‌.
‌زمانی‌ که‌ این‌ فیلم‌ را کار می‌کردیم، من‌ هر روز صبح‌ زود از خوابگاه ‌دانشجویان‌ بیرون‌ می‌آمدم‌ و با تاکسی‌ به‌ طرف‌ میدان‌ انقلاب‌ می‌رفتم‌ و در آنجا به‌ اتفاق‌ سایر دست‌اندرکاران‌ و عوامل‌، با یک‌ ماشین‌ به‌ محل ‌لوکیشن‌ می‌رفتیم‌. در یکی‌ از روزها از جلو خوابگاه‌ سوار تاکسی‌ شدم‌ تا به‌ میدان‌ انقلاب‌بروم‌، اما مشاهده‌ کردم‌ که‌ یک‌ پاترول‌ جلوتر ازمن‌ ترمز کرد و سپس‌ دنده‌ عقب‌ به‌ سمت‌ من‌ آمد؛ در کمال‌ تعجب‌ مشاهده‌ کردم‌ که‌ «شهید صیادشیرازی‌»» است‌. از آنجا که‌ لباس‌ بسیجی‌ پوشیده‌ بودم‌ و با همان‌ لباس‌ باید در تصویربرداری‌ حضورپیدا می‌کردم‌، شهید به‌ من‌ گفت‌: «بسیجی‌ سوارشو، من‌ شما را می‌رسانم‌». ». ابتدا باور نمی‌کردم‌ که‌ شهید صیاد است‌، اما پس‌ از این‌ که‌ سوار شدم‌، مطمئن‌ شدم‌ که‌ او خدابیامرز شهید صیاد شیرازی ‌است‌‌. آن‌ روز گذشت‌ و پس‌ از آن‌ هم‌ چندین‌ بار پیش‌ آمد که‌ شهید مرا جلوی‌ خوابگاه‌ دید و تا مسیری‌ رساند. البته‌ ایشان‌ متوجه‌ شده‌ بودند که ‌من‌ بسیجی‌ نبودم‌، بلکه‌ تنها هنرپیشه‌ بودم‌. پس‌ از آن‌ هم‌ چندین‌ بار در شب‌های‌ احیا در خدمت ‌این‌ بزرگوار بودم‌ و می‌توانم‌ بگویم‌ یکی‌ از خاطرات‌ زیبای‌ من‌ همان‌ آشنایی با شهید صیاد شیرازی‌ بود که‌ هیچ‌ گاه‌ نمی‌توانم‌ آن‌ را از یاد ببرم‌
 

 



تاريخ : پنج شنبه 13 مهر 1391برچسب:, | 12:43 | نویسنده : نیک گستر
 

حلقه نور

اصحاب صفه عده ای از یاران پیامبر اکرم (ص) بودند که همراه با دیگر مهاجرین به مدینه هجرت کردند، اما به دلیل فقر و تنگدستی، در مدینه جایی نداشتند. به همین دلیل در قسمتی از مسجد پیامبر که سکو و سایبانی (صفه) داشت زندگی می کردند. آنها فقیرترین مردم مدینه به شمار می‌رفتند اما همراه و یاور پیامبر بودند و همراه پیامبر در مسجد عبادت می‌کردند.
خداوند در وصف آنها آیه‌ای بر پیامبر فروفرستاد:« ولا تطرد الذین یدعون ربهم بالغداه و العشی.»
(و کسانی که خدایشان را در صبح و شب می خوانند از خود مران.)
پیامبر نیز به آنها توجه ویژه ای داشت و احادیثی در فضیلت آنها می‌فرمود.

 

از میان اصحاب صفه می‌توان به عمار یاسر، عبدالله بن مسعود، خباب بن الارت و سالم مولی حذیفه الیمانی اشاره کرد. اصحاب صفه با گسترش و تقویت روزافزون اسلام، صاحب زندگی و ثروت شدند و از تنگدستی در آمدند.

پیشاهنگان هلال احمر نیز با تأسی به این بزرگوارن برنامه حلقه نور را اجرا میکنند. 

 آموزش در ادامه مطلب.

 



ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 30 شهريور 1391برچسب:, | 10:28 | نویسنده : نیک گستر

دراین جلسه بانداژ با دستمال گردن  توسط آقای سلامی فر به  بچه های پیشاهنگی دزفول  آموزش داده شد
بعد از این  آموزش ها چند تن از پیشاهنگان داوطلب شدند که این روش ها را برای پیشاهنگان  دیگر به اجرا بگزارند



صفحه قبل 1 2 صفحه بعد
  • قالب میهن بلاگ
  • قالب بلاگفا